Data Protection and Privacy Policy

fredag den 27. juni 2014

Sushi eller.... Velbekomme!


Jeg har en sidste ting fra konfirmationen i maj som ikke er blogget.

Det er sangskjuleren fra konfirmantens brødre.

Som jeg før har nævnt er det tradition i Danmark at præsentere 
en festsang på en sjov måde.
Gerne på et vis som karakteriserer modtageren.


I'll try to introduce you to the Danish custom of "sangskjulere",
or "concealed songs", which is the first frase that springs to mind.


Being to a party in Denmark, it is customary to bring a newly written
song about the hosts or the wedded couple or the celebrated person.

And trying to introduce it in a funny or suprising manner.
On the web there are many funny ideas, and of course,
being a guest at a party you get a lot of inspiration
for your own contribution.

To our son's confirmation in May, we made two different concealers.
You can find the first one here


For længe siden så jeg denne ide hos en anden blogger.
Jeg var ikke sen til at kopiere ideen, her er resultatet.




Noget af det bedste den 'mindste' hos kan få er Sushi.
Vi køber den ofte hos vores lokale sushi sted- Fuumi.


Mit udgangspunkt er nogle klare holdere fra brugte thelys/fyrfadslys.


De er af plastik så det er ikke alt af maling der bliver der hvor det skal.
Men denne gjorde.

Projectet skulle selvfølgelig holdes hemmeligt, så det var med at udnytte
 tiden når den kommende konfirmant var på skolen og jeg havde fri.






Sangene er trykket på hvidt papir og follet og rullet til passende størrelse.
Den 'rå fisk' består af hobbyuld som man kan filte/tove, den findes i mange forskellige farver.

'Wakame' eller tangsalaten er lavet af silkepapirstrimler.


Her en bakke med færdige 'maki sushi'. 'Ingefæren' er filtstrimler.


Jeg sendte gemalen ned til Fuumi for at skaffe/købe  plastikbakker,
det var med stor skepsis og et ublu pengebeløb de gav dem fra sig LOL!



Her er hele sulamitten; velbekomme!

Jeg elsker at sysle med den slags, det er nok noget jeg og mine
søstre har fra vores kreative mor. Ingenting er bedre end
at få en helt 'crazy' ide og så prøve at få den til.



Udfordringer:





10 kommentarer:

  1. Super cool ide du har lavet her, og ja, jeg er helt enig, det er noget af det skæggeste at lave den slags, isærnår man får det til at lykkes så godtrt, som du har gjort her.
    Há en rigtig god week-end.

    SvarSlet
  2. hehe those are flipping brilliant! LOVE them how clever are you! great job! They look good enough to eat! great job hunny, hugs me xx

    SvarSlet
  3. Så lekkert og kreativt dette var :) Artig å se litt andre typer papirkreasjoner, virkelig smukt! Takk for at du scrapper med os si Nordsalten Hobbyklubb!
    DT Anita

    SvarSlet
  4. Herlig, herlig.. Gøy og se hva man faktisk kan få til med papir når man lar kreativiteten flyte..
    Tusen takk for at du scrapper med oss i Nordsalten hobbyklubb :-)

    SvarSlet
  5. For en morsom ide! Kjempestilig! Takk for at du scrapper med oss i NSHK!
    :) Karen Elise, DT NSHK

    SvarSlet
  6. Hold da op. Jeg synes, jeg har set meget.......Men den her har jeg ikke set før. Det er da vildt flot - og et stort arbejde. (og hver en krone værd...hihi)
    Der må bestemt være en dreng der blev overrasket.
    Fortsat god sommer. Knus.

    SvarSlet
  7. PS: Har tilladt mig at pinne ideen med suchi.

    SvarSlet
  8. Great ceation, Thank you for joining in at Charisma Cardz have fun and Keeeeeeeeep Crafting Katie DT xx

    SvarSlet
  9. Such a clever idea its brilliant
    Thanks for joining us this fortnight over at Charisma Cardz challenge blog.
    Good Luck with the challenge
    Hugs
    Marie (A Charisma Gal)
    xxxx

    SvarSlet
  10. This is so totally cute and creative! What a great project! Thanks so much for playing along with us over at the Simon Says Stamp Wednesday Challenge blog for the Anything Goes Challenge!

    SvarSlet